februar 06, 2013
februar 05, 2013
Alsace. Betraktninger.
![]() |
| [foto: tastefrenchwine.com] |
Jeg elsker riesling, men det har alltid vært enkelt å søke nødhavn i Tyskland i stedet. Druen gewürztraminer har jeg likegodt avfeid som alt for feit, alkoholisk og parfymert, og langt på vei det samme for pinot gris også. Pinot Blanc og sylvaner har på den annen side vært fort gjort å la passere - for nøytrale, for kjedelige.
Den nylig avholdte Alsace vinmesse var derfor et ypperlig mulighet til å dypdykke i vinene, og samtidig få en høyst nødvendig øyeåpner for hva jeg har latt passere. 10 betraktninger derfra:
februar 01, 2013
Abonner på:
Innlegg (Atom)



