Kjøp boken min HER!

mars 18, 2012

Feilforsendelsen fra Santenay

Flasken med Domaine Vincent and Sophie Morey Santenay 1er Cru Les Gravières 2007 havnet egentlig i vinskapet mitt ved en feiltakelse. I forbindelse med januarsalget bestilte jeg nemlig den hvite Vincent & Sophie Morey Santenay Passetemps 1er Cru 2007 fra polet, og det var ikke før nå nylig jeg oppdaget at det faktisk var en rødvin jeg hadde mottatt. Jeg beholdt imidlertid nattesøvnen, og fant ut at jeg like godt kunne åpne den.

Rubinrød farge, bred vandig kant med mursteinsrøde toner. På duft er den reservert innledningsvis, men etterhvert blir det smått utfordrende og spennende. Florale toner har hovedrollen, men her er både jordbær, kirsebær, vått løv, kanel og nellikspiker. Ikke like givende på smak, modne jordbær innrammet i et moderat fast tanningrep. Vibrerer ikke. Faller litt i gjennom, og fremstår noe dyr (85/100).

Best til: lyst kjøtt og fugl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics