Kjøp boken min HER!

februar 25, 2016

Hemmeligheten: 35-åring til under 500-lappen!

Visste du at det ligger en spansk godbit fra 1981 og venter på deg i den mørke kjelleren i bestillingsutvalget? Antall flasker tilgjengelig aner jeg dessverre ikke, og jeg kan heller ikke forstå hvordan jeg har unngått å komme over den før nå..

Uansett, sjansen til å snappe opp en 35 år gammel Rioja bør man ikke la gå fra seg. Spesielt med tanke på at prislappen kun sier 479 kroner. Jeg gjentar, 479 kroner.

Montecillo Gran Reserva Especial 1981 | Rioja, Spania | Erketradisjonell Rioja med frukten overraskende godt i behold. Toner av tørket fruk, varmt treverk, eksotisk krydder og kaffe. Myke tanniner og god friskhet. Fin varme og en strålende matvin eller kontemplasjonsvin i dag (og det er lov å trekke paralell til kultvinen i det norske markedet for et par år siden, Chateau Musar 1974). 100 prosent tempranillo har tilbrakt 42 måneder på franske fat, og deretter en halv mannsalder på flaske. Nå er tiden inne for å åpne flasken (men den kan trygt lagres videre for de som liker det enda mer modent). Det er en utviklet stil selvfølgelig, og flaskevariasjon vil nok kunne forekomme. Strålende pris åkkesom. | 479,90

Hva skjedde ellers da i 1981 lurer du kanskje på. Jeg har sjekket Wikipedia, og lært at Ronald Reagan ble innsatt som amerikansk president. Lady Diana og Prins Charles giftet seg, og at denne låten vant Melodi Grand Prix (MGP). Hvem tapte MGP da, ja du gjetter kanskje riktig. Finn Kalvik med "Aldri i livet" endte siste, med null poeng.

----- 
Psst! Hvis det kan friste med en maksimalt rabattert utgave av boken som gjør vinen bedre, altså boken HUSETS VIN, så kan den kjøpes her for eksempel!

Psst2! Husk å abonnere på nyhetsbrevet! Hver gang en ny sak publiseres på Husets vin - så spretter en mail inn i mailboksen din. Enkelt, ikke sant?

Psst3! Følg instagramkontoen @gunnarskoglund - det hender nemlig at entusiasmen tar litt overhånd når jeg smaker gode viner. Og da røpes de gjerne der før de dukker opp her på bloggen...

Psst4! Husets vin har rundet 4.700 følgere på Facebook. Men ser ingen grunn til å stoppe der! Plass til flere ombord - er du og vennene dine med på reisen?
------

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics