Kjøp boken min HER!

mai 23, 2013

En real "husets vin"!

En vin jeg er svært glad for at jeg oppdaget på nyåret. Og som siden har fungert som husets sikkerstikk gjennom vinteren vi nettopp har lagt bak oss, ja godt inn i våren også.

MIN OPPLEVELSE
Rubinrød farge, og en duft proppfull av varme moreller og kirsebær, pent supplert med markerte jordlige toner. Sursøtt fruktpreg på smak, noe treverk samt et svakt salt rosinpreg i bakgrunnen. Relativt slank og markert snerp i utgangen. Rustikk? Tja. God? JA! Klassisk matvin. (88p, apr-13)

MAT OG SÅNN
Regelrett magisk sammen med entrecôte av kalv og bønner - en sjeldent vellykket mat- og vinopplevelse, hvor jeg av ren stolhet vurderte bære meg selv på gullstol etterpå. Har med stort hell også brynt seg på andebryst med olivensjy. Duger til pizza også, selv om det kanskje ikke er førstevalget. Kjøttvin derimot: lam, and, storfe, kalv - bring it on...

VINEN
Rosso di Monteraponi
OPPVEKSTEN
Toscana, Italia
PRISEN
165,- på Vinmonopolet er direkte snasent!
PRODUSENTEN
Monteraponi

Psst! Du 'liker' vel Husets vin på Facebook?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics