Kjøp boken min HER!

desember 17, 2013

Chocolate Block - nyhet på taxfree!

En vin jeg har fulgt siden 2004-årgangen, hvor drueblandingen har variert fra år til år. I starten ble det kun laget en god håndfull flasker, men etterhvert har det vokst seg opp til å bli Sør-Afrikas kanskje mestselgende vin innenfor viner som koster litt ekstra.

Etter praktfulle 2009, var årgangen 2010 en aldri så liten formsvikt på den søtlige siden. Den nye 2011 skiller seg markant fra foregående årgang, og fremstår som kanskje den slankeste og friskeste utgaven av The Chocolate Block. Koster 289,90 på polet, det er litt stivt, det skal sies. 199,- på taxfree (OSL), lar seg imidlertid høre.

Notatet: Kompleks duft, med florale overtoner (noe jeg ikke har plukket opp tidligere), tydelig solbær, modne skogsbær og hint av røkt kjøtt. På smak er det friskere enn noensinne, med syrlig fruktighet, florale toner og et bittert lærpreg i halen. Strukturert og slank, samtidig litt varm. God vin fortsatt, men begynner de dra strikken litt langt?

Psst! Gjør som ca 2.300 andre, følg Husets vin på Facebook!

1 kommentar:

Mona sa...

Jeg vurderte det sterkt sist jeg var ute å reiste, men prisen og en relativt full handlekurv stoppet meg... Neste gang..!

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics