Kjøp boken min HER!

mars 08, 2013

Bedårende barbera


Den beste årgangen sålangt fra Giacosa Fratelli? En enkel og rett frem deilig barbera, uten dikkedarer. Velegnet til å lyse opp både hverdager og fredagskvelder.

HVA NOTERTE JEG
Ung lillarød farge. Duften er klassisk ung flørtende barbera, med en akkurat passe dose av moreller og bjørnebær som napper deg i neseborene. Et mykt og fruktig anslag etterfølges av en god bærsødme som balanseres av leskende friskhet. Om jeg skal være nebbete så kunne jeg kanskje si noe om at den er litt kantete. Men å være nebbete passer dårlig på fredager, så det gidder jeg ikke. Et toppers kjøp, hurra for billig og bra! (85p, des-12)

MAT OG SÅNN
Testet til skinkegrateng, og bestod prøven med glans. Forøvrig er dette en anvendelig vin som kan tas frem til både pizza, pasta, lyst kjøtt og hvit fisk med litt kraftig tilbehør. Og til juleribba!

VINEN
Giacosa Fratelli Barbera d'Alba Bussie 2011
OPPVEKSTEN
Piemonte, Italia
PRISEN
131,90 på Vinmonopolet er ja takk-pris.
PRODUSENTEN 
Giacosa Fratelli.


Psst! Du følger vel Husets vin på Facebook?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics