Kjøp boken min HER!

september 11, 2011

Stag's Leap Karia Chardonnay 2008

Stag's Leap Wine Cellars Karia Chardonnay 2008

Farge: Gylden strågul, i funklende drakt.

Duft: Åpner med tropisk toner, ananas spesielt. Et pent integrert fatpreg noteres også. Etterhvert treffer vi på både gule plommer og snev av både pære og eple. Forlokkende, og akkurat passe intensitet.

Smak: Kremete munnfølelse, sexylubbent midtparti. Toner ut med frisk og lett søtlig sitron i finish. Bra lengde.

Laget i en rik stil, på en svært elegant måte. 89/100 poeng.

Du finner noen av vinene til velrenommerte Stag's Leap Wine Cellars på polet, men denne er dessverre ikke en av de.

PS! Les mer om min nylige wow-opplevelse under mitt besøk hos Stag's Leap her.

4 kommentarer:

Anne Karins Mat og Vin sa...

Spennende blogg! Leste om deg i Maison Mat og Vin. Nå er det vel strengt tatt min mann som er vineksperten hos oss, og som har vært vinsamler de sist 20 årene. Jeg har jo lært litt etter hvert, men har forstått dette er en hel verden for seg selv. Dog er jeg veldig interessert i å "drikke vinen", spesielt interessert i drikke god vin inntil god mat..:) Viss du kan og vil, hadde det vært spennende med anbefalinger til forskjellige mattyper, f.eks om denne hvitvinen egner seg til fjærkre, svin eller annet. Har for nylig startet en "amatørblogg" som heter Mat og Vin, hvor jeg tester ut nye oppskrifter og utfordrer meg selv på kjøkkenet. Noen ganger lager jeg retter som jeg har laget før og har inn i mellom tips til vin (som er gitt i samarbeid med min man). Regner med det er fullt mulig å spesial bestille denne Chardonnay vinen på vinmolopolet. Blir spennende å følge deg videre.
Hilsen Anne Karin

Gunnar sa...

Takk for den hyggelige tilbakemeldinga Anne Karin.

Normalt pleier jeg faktisk skrive forslag til matmatch, dette var en av de sjeldne innleggene der hvor jeg ikke hadde gjort det. Når det er sagt, så vil denne vinen med sin rikhet og smaksprofil være fin til både laks og hvitt kjøtt. Gjerne med litt småfete/kremete sauser. Selv drakk vi den til en kremete maissuppe, fotreffelig:)

Godt mulig den kan spesialbestilles, hør med importøren Fondberg i såfall. Tipper nok den vil koste rundt 300- her i Norge.

Anne Karins Mat og Vin sa...

Selv takk for hyggelig tilbakemelding Gunnar. Tror definitivt jeg vil prøve å få tak i denne vinen og "overraske" gemalen men ny rett OG vin:)

Unknown sa...

Finnes på Superspeed 2 Colorline taxfree

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics