Kjøp boken min HER!

april 13, 2012

Kiwi fra tilbudskroken

Sileni The Lodge Hawkes Bay Chardonnay 2009

Gyllen strågul. Avdempet nese byr på aroma av moden sitrus, hint av Granny Smith-epler, diskret eik og undertoner av tropisk frukt. Fyldig anslag, god friskhet og et lekkert smøraktig midtparti. Smak av sitrus og integert fat som gir fra seg nøtter og karamell. Pen lengde. Vellykket vin. (85/100)

Matfølge: lyst kjøtt, hvit fisk, eller alene rett og slett.

Du finner den i nær sagt alle vinsjappene rundt om i landet, og forsvarer sine 150,- med glans. Nedsatt i pris fra januar.

Link til produsenten: Sileni Estates.


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Espen sa...

En vin som denne, tilfeldig kjøp? Lest om? Hørt om produsenten fra før? Du ville ha en rimelig chardiz? Kåt på nye verden?

Det jeg egentlig lurer på er hvordan du kommer frem til de forskjellige flaskene du kjøper og skriver om her?

Gunnar sa...

Akkurat denne ble kjøpt fordi den var på tilbud, og at den hadde fått positive reviews fra flere hold.

Jeg hadde ikke noe forhold til produsenten på forhånd. Og, jepp, jeg er åpen for viner fra nye verden - om enn kanskje ikke direkte kåt ;)

Rent generelt er det ikke noe fast mønster på hvordan jeg kommer frem til vinene jeg skriver om. Det meste av de som havner på bloggen er kjøpt på polet. Men det hender også at viner kjøpt i utlandet (produsentbesøk, vinbutikker utenlands eller taxfree) ender opp her. Spesielt gjelder dette kanskje sørafrikanske viner..

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics