Kjøp boken min HER!

november 16, 2012

Flytende sjokolade?



Jeg har testet seneste årgangen av vinen med den velklingende navnet The Chocolate Block. En vin som jeg har fulgt de siste sju årgangene, og som har vist en stadig positiv utvikling. Fortsatte dette med 2010-årgangen også?

Vinen:
The Chocolate Block 2010.

Produsenten:
Boekenhoutskloof, blant Sør-Afrikas ypperste produsenter. Ble kåret til "Winery of the Year 2012" i den sørafrikanske vinbibelen, Platter Guide.

Oppvekstedet:
Western Cape, Sør-Afrika.

Prisen:
299,90 på polet svir i overkant mye i lommeboka. Ca 115,- i butikkhylla i Sør-Afrika er straks triveligere.

Notatene:
Duft av modne søte bær, type skogsbærmix. Hint av pepper også. Krydret fruktighet og en rund munnfølelse, fløyelsmyke tanniner og lett sjokoladepreg i finish. (85p)

Hvorfor kjøpe?
For meg et hakk ned fra den meget gode 2009-utgaven, og den fremstår mer endimensjonal og jammy. Uansett så er dette en innsmigrende og godt laget vin som kan drikkes fint alene, til grillmaten eller kjøttgryta.

2 kommentarer:

Mona sa...

Er den billigere på taxfree tro?

Gunnar sa...

Meg bekjent finner du ikke denne på taxfree, det ville ovverasket meg - da det ikke lages så voldsomt store kvanta av denne. Den finnes på Systembolaget derimot (på bestilling riktignok).

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics