Kjøp boken min HER!

juni 21, 2012

Åtte rosèfavoritter i 2012


Jeg har i løpet av våren smakt et stort utvalg av sommerens roseviner som er tilgjengelig på Vinmonopolet. Åtte viner har jeg plukket ut til min absolutte toppliste, disse finner du kort oppsummert under (i tilfeldig rekkefølge). I tillegg finner du også linker til tidligere publiserte artikler om årets rosèviner.

Enig/uenig i listen? Bruk gjerne kommentarfeltet til å dele dine favoritter, eller utfordre mine.

Piemonte, Italia
165,-
"Krydrete fruktighet, fin fasthet i en lang finish. Polets beste rosé?"

Piemonte, Italia
149,50
"Røde bær innrammet av blomster, etterlater en lett oljete munnfølelse. Rosé i toppklassen"

Steiermark, Østerrike
159,90
"Eksplosiv og aromatisk nese, heftig friskhet. Vibrerer"
Basilicata, Italia
151,-
"Krydrete og floral duft, lett tannindrag gjør den matvennlig. Spesiell. Og god."

Campania, Italia
139,90
"Frukdrevet nese, god syre og bra fylde. Noe lakris."

Niederösterreich, Østerrike
129,90
"Rødfruktpotpurri. Østerrike byr på langt mer enn wienervals"

Piemonte, Italia
179,70
"Tiltalende fyldig. Lang, frisk og parfymert finish."

Piemonte, Italia
139,90
"Tiltalende aromatisk: floral, jordbær, hint av moreller og lett krydret. God alene, også til lyst kjøtt eller spekemat."

Les mer om disse og flere roséviner på følgende tidligere publiserte artikler:

2 kommentarer:

Marianne sa...

Takk for tips! Har blitt stor fan av roseviner de siste årene selv:-)

Gunnar sa...

Enig Marianne, utvalget av roseviner blir stadig bedre!

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics