Kjøp boken min HER!

desember 21, 2012

Lurer offsidefella


Det er langt mellom kuppene i Burgund, men her har du en vin som står opp mot de langt mer sagnomsuste enkeltmarksvinene i regionen.

Vinen: 
Les Champs Perdrix Bourgogne Hautes-Côtes-de Beaune 2008.

Produsenten:
Jean Yves Devevey, hardtjobbende og dyktig produsent anerkjent for å overlevere på kvalitet.

Oppvekstedet:
Burgund, Frankrike.

Prisen:
199,90 på polet.

Notatene:
Strågul farge. Kombinerer moden sitron og fatsødme i en tiltalende nese. Dette følges opp på smak også, dog beveger sitronen seg i retning karamellisert, mens fatet fortsatt er der og supplerer aromabildet. Fyldig uten å være fet, og høy friskhet. God lengde utgjør prikken over i-en. (88p)

Hvorfor kjøpe?
Denne kvaliteten til under 200 kroner er som å lure offsidefella og sette ballen i nettet bak keeperen. En nydelig og anvendelig matvin til hvit fisk og skalldyr (okt-12).

3 kommentarer:

Espen sa...

Kjøpte 3 stk. Glær mæ.

Gunnar sa...

Yepp. Go'saker.

De tåler fint noen år på tvers, men ikke la alle tre ligge for lenge, selv om du har ny kjeller og alt:)

Dollars sa...

Jeg er virkelig imponert over å lese bloggen din, dens virkelig hyggelig og flott deling, informativ deling, jeg besøker på første gang på denne bloggen, og jeg synes det er veldig nyttig, jeg kommer til å dele det på min fb med mine venner, holde det opp

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics